Ik hou vol!

Vriendin F. is verhuisd. (Wat zijn mijn vriendinnen ineens verhuislustig!)

Ze is inmiddels ‘aardig’ uit de troep, dus tijd voor een bezoekje. “Zal ik de vetmolen vast aangooien?” grapte ze toen ik belde. O ja. Bij F. gaan we altijd ‘patatten’. Lekker voor Paul, lekker voor de kinderen. Maar niet verstandig voor mij. Ben net zo goed bezig. Sapdrinkenderwijs.

Dus stond ik gisteravond, tussen al het frituurgeweld, mijn eigen prutje te bereiden. Een soort rijstmaaltijd moest het worden. “Maar dat zijn heel veel koolhydraten,” zei een aangeschoven huisvriend bezorgd. ‘Nee hè,’ dacht ik meteen, ‘een Atkinsextremist!’ En inderdaad, van alle kanten kreeg ik het te horen; vet was goed, koolhydraten slecht.

Ik ben niet in discussie gegaan. Koolhydraten of niet, mijn prut was een stuk gezonder dan die vette hap. Natuurlijk, er valt wat te zeggen voor élk dieet. Low fat, low carb of low-wat-dan-ook. Je moet het alleen niet overdrijven. En wat je voorál niet moet doen, is allerhande diëten op eigen initiatief gaan combineren. Dan eindig je al snel als een jojoënde Bridget Jones met een te hoog cholesterol. En daar voel ik weinig voor.

Dus at ik mijn prut. En zij hun friet. Ik had het wel even moeilijk hoor, het rook zó lekker! En wat zagen die kaassoufflés er zalig uit! Maar ik hield vol. En ik voelde me in ieder geval niet volgevreten na afloop.

En dat voelde echt erg prettig.

5 thoughts on “Ik hou vol!

  1. Yo go girl!!!
    Ik had gister ook een borrel. De wijntjes en toastjes zag ik aan alle kanten aan me voorbij trekken. Toen het me te veel werd heb ik een paprika aan stukken gehakt en ben ik daar op gaan knabbelen. Dat smaakt toch het lekkerst bij een heerlijk fris en verkwikkend watertje. 🙄
    Kijken of dat me vanavond weer lukt.
    Maar we weten waar we het voor doen!

    Like

  2. Goed bezig Esther!!.
    Wat betreft de koolhydraten, daar verschillen de meningen erg over. Ik ben een paar jaar geleden maar lieft 30 kilo afgevallen met een dieet, wat vooral bestond uit koolhydraten. (dus zilvervliesrijst, volkoren pasta’s, aardappelen en bananen). Dit alles heb ik wel met begeleiding van een arts gedaan.
    Dus laat je niet gek maken en volg het dieet waar jij je het beste bij voelt. Succes ermee.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s