Ode aan Peetje


Ik wist vandaag echt, echt, écht niet waarover ik wilde schrijven.

Dat wil zeggen, ik wist het niet tótdat de post kwam. De post bracht mij namelijk een grote bruine envelop. En dat was geen gewone envelop, nee, dat was een envelop met daarin de enige echte Peetje-Jaarkalender! Een fleurige kalender vol met Peetjes in alle soort en maten. En krijg ik zomaar toegestuurd van mijn blogbuuv Peetje!

Samen met Lizzy bekeek ik – onder het genot van een kopje thee – het kleurige kunstwerk. Welk Peetje vonden we het leukste? Die met het gekleurde schaap (maart), of toch die waar Peetje op de maan slaapt (december). Lizzy koos uiteindelijk voor het Peetje dat klavertjes vier plukt, ik bleef steken bij het gekleurde schaap.

De kalender hangt nu aan de muur, ook al is het nieuwe jaar nog niet begonnen. Vooruit kijken is goed. Regeren is vooruitzien, zo luidt het spreekwoord. Een wijde blik op de toekomst gericht. Gelukkig heb ik een Peetjeskalender om me daaraan te herinneren. En straks, als het nieuwe jaar begonnen is en ik weer eens een keertje echt, echt écht niet weet waarover ik moet schrijven, dan hoef ik alleen maar naar mijn de vrolijke Peetjes op mijn kalander te kijken. En dan krijg ik vást weer inspiratie.

11 thoughts on “Ode aan Peetje

  1. Volgens mij zijn we de enigen hier Esther. Jouw berichtje 0 reacties, mijn berichtje idemdito. Lijkt wel alsof iedereen sinterklaassurprises aan het maken is of zo…

    Maar inderdaad: een super leuke kalender! Ik kreeg ‘m vandaag ook. Hoogstpersoonlijk van de postbode, omdat ik in dit huis een wel héél smalle brievenbus heb.

    Like

  2. Ooh, wat is-ie mooi! Ik ben stiekum een beetje jaloers op jullie en volgens mij is dat de eerste keer in mijn leven :$. Schrik er zelf van :{ ..

    Like

  3. Leuk en lief!
    Esther, heb een tutti frutti uit, jawel, De Telegraaf (online).
    “en aansluitend de hand aan zichzelf droeg”

    Like

  4. Nou ja zeg, wat is dit? :O Ik ben helemaal van me apropeetje. :$ Wat ontzettend enorm super Esther, wat een warme boost!!!Een ode heb ik werkelijk nog nooit gehad, ik voel me helemaal speciaal! ThanXX lieverd! 🙂

    Like

  5. Ere die ere toekomt, je maakt ons zo vaak blij, Peetje. Net zoals de andere vol bloggers trouwens! Of julie laten ons nadenken over sommige zaken.Ook niet verkeerd! 🙂

    Like

Leave a comment