Het is een fase


Het slapen gaat iets beter.

Liz houdt zich koest en met Annabel gaan we vooruit. We moeten er even doorheen. “Het is een fase”, zoals Paul altijd zo wijs zegt. Paul vindt alles een fase. Nou ja, bíjna alles dan.

Wat mezelf betreft: ik ben vooral blij dat ik weer een beetje fit ben. Het is tenslotte bijna weekend, en in het weekend doen we hier leuke dingen!
Zo heb ik bedacht dat het leuk is, omdat Liz geen hockeywedstrijd heeft, om zaterdagochtend met z’n allen naar de stad te gaan. We moeten wat cadeautjes kopen, ik moet iets ruilen en misschien kunnen we even naar de markt. Gezellig, lekker winkelen.

“Als we dan in de stad zijn,” vraagt Liz, “mag ik dan bij Bijou Brigitte kijken? Dat hebben ze een neonroze tasje, dat is echt zo’n vetcool ding! Past ook super bij mijn neonnagellak.”
“Kijken mag altijd.”
“Misschien wil ik het kopen van mijn zakgeld.”
“Je hebt net nieuwe oorbellen van je zakgeld gekocht.”
(Gezucht) “Ja. Ik weet het. Maar ik zit een beetje in een fase dat ik kleren en dingen die daarbij horen zo leuk vind. En ik kan niet zo goed ophouden met kopen.”
“Ach ja, díe fases kent mamma wel.”

Plotseling klinkt er gegrinnik van achter de krant. Paul roert zich.
“Dat is geen fase hoor,” mompelt hij, terwijl hij de krant laat zakken, “dat is het vrouwelijk continuüm.

15 thoughts on “Het is een fase

  1. En voor wie nu denkt dat ik een tweede Paris Hilton heb gebaard, nee, ze had gisteren een 9,5 voor haar spreekbeurt. De juf zei dat ze haar eigenlijk qua inhoud en presentatie een 10 had moeten geven, maar dan zou ze in groep 7 en 8 nooit hoger kunnen scoren en er moest een uitdaging blijven. Dus kreeg ze een 9,5. *trots*

    O ja. De spreekbeurt ging over edelstenen 😀 dat dan weer wel. 😛

    Like

  2. … en ik kan niet zo goed ophouden met kopen… 😀 😀 😀

    Ennuh, echt een dochter van haar moeder – een neonROZE tasje 🙂

    Like

  3. Dochter van collega had ook een leuke op eerste schooldag nadat de zomertijd was ingegaan. Toen haar moeder haar wakker maakte pruttelde ze verontwaardigd tegen: “Nee mama, niet doen, ik ben nog helemaal niet klaar met slapen…”

    Like

  4. Ik vind dat wel een mooie dooddoener: ‘het is een fase’. Dat geldt toch voor alles? Net zoals die klassieke uitspraak: ‘these things too shall pass’, komt uit een of ander liedje over een koning die iets te zeggen wilde hebben dat op elke gelegenheid zou slaan. Ik weet niet meer van wie het was, Alan Parsons Project misschien, die had vaak dat soort prachtige ‘zweverige’ nummers. Kent iemand het?

    Like

  5. Dat herinnert me eraan dat ik nog steeds een artikel heb liggen over materialisme ;-P dat ik graag wil lezen en het ene kind dat ik nu heb is stil!

    Like

Leave a comment